Onze producten

TetraBOOST E-guard 15 beschermt uw klassieker tegen ethanolcorrosie door E5 en E10 benzine, zelfs tot 15% ethanol (E15). Het is het enige additief dat echt loodhoudende brandstof maakt. TetraBOOST E-guard 15 is geen loodvervanger, maar voegt echt tetra-ethyllood (TEL) toe aan benzine. Tetra-ethyllood beschermt beter en zorgt voor betere prestaties dan loodvervangers op basis van fosfor, mangaan, natrium en kalium.

Bestandsdelen

TetraBOOST E-guard 15 is een oplossing van tetra-ethyllood in aromatische koolwaterstoffen, die samen met de noodzakelijke chemische “scrubbers” echte loodhoudende benzine maakt. E-guard 15 is speciaal ontwikkeld voor oudere motoren en stelt u in staat om te rijden of te racen zonder bang te hoeven zijn voor schade door onvoldoende bescherming van de klepzitting, schade door voorontsteking of schade door brandstof met een laag octaangehalte. TetraBOOST E-guard 15 vertraagt ook het verbrandingspercentage van moderne brandstoffen tot een niveau dat geschikter is voor oudere motoren, wat resulteert in gemakkelijker starten en soepeler en koeler
lopen.

Gebruik

TetraBOOST E-guard 15 is volledig getest en toegestaan, maar is een gevaarlijke en brandbare stof, het is daarom belangrijk om het te gebruiken volgens de instructies. E-guard 15 is alleen geschikt voor auto’s en motorfietsen zonder katalysator. U voegt eenvoudig een afgemeten dosis aan de tank toe, voordat deze wordt gevuld met premium of super ongelode pompbrandstof tot de juiste concentratie. Hier vindt u meer informatie over het doseren en de mengverhoudingen.

Stalling

Als een auto langere tijd stilstaat, kan de E10 of E5 benzine die zich in de brandstoftank bevindt veranderingen ondergaan:

  1. Oxidatie: Euro 95 en 98 bevatten oxidatiegevoelige componenten. Langdurige blootstelling aan zuurstof kan leiden tot oxidatie van de brandstof, wat kan resulteren in de vorming van gom- en vernislagen. Deze afzettingen kunnen de brandstofleidingen, de brandstofpomp en de injectoren verstoppen, wat kan leiden tot motorproblemen.
  2. Verdamping: Euro 95 en 98 bevatten vluchtige componenten die kunnen verdampen. Dit kan resulteren in een afname van het vluchtige karakter van de brandstof, waardoor de startprestaties van de motor kunnen worden beïnvloed.
  3. Waterafscheiding: Moderne brandstofsamenstellingen zoals Euro 95 en 98 bevatten een beperkte hoeveelheid water. Als de auto lange tijd stilstaat, kan er condensatie optreden in de brandstoftank. Water kan zich onderaan de tank verzamelen omdat het zwaarder is dan benzine. Het water kan dan in de brandstofleidingen en de motor terechtkomen, wat tot problemen kan leiden.
    TetraBOOST E-guard 15 beschermt tegen interne corrosie en zuurvorming door ethanolwateropname. Het zal geen boorroest veroorzaken of zijn werking verliezen bij langere stilstand. Huidige benzine bederft al na 60 dagen. Met het toevoegen van TetraBOOST E-guard 15 kan de levensduur van de brandstof verlengd worden tot 2 jaar.

    Naast E-guard 15, voor brede bescherming, bieden wij TetraBOOST Fuel Life Extender, TetraBOOST Bug Kill en TetraBOOST E-guard Road. Producten elk gericht op een specifieke vorm van bescherming.